antalya escort bayan

Alevi Gazetesi

istanbul escorthalkalı escort

Aşure, Rıza ve Gıda Hakkı

Aşure, Rıza ve Gıda Hakkı
BÜLENT FELEKOĞLUBÜLENT FELEKOĞLUTÜM YAZILARI
280 views Okundu
22 Eylül 2018 - 12:56

Doğmak ve doymak evrende rıza ile haktır. Bu hak doğmak gayreti ile çarka girmiş her canın huruç etmesi ile açığa çıkar. Evren canlılığı birbirinden beslenerek hayatta kalır.

Hücre aleminden baktığınızda ışıkla beslenen canlılık, organik boyutta darda kaldığında yamyamlaşır. Yamyamlık yeterli gıda kalmaması durumunda organik canlılığın devamı için kendi türünü de besin zincirine dahil etme durumudur. Hücre boyutunda besin tercihi olarak en son seçenek kendi türüdür.

Doğada da işleyiş bu temelde düşünülebilir. Bir tür güç ilişkisi içerisinde bulunduğu alanda gereğinden fazla ürediğinde ve üreme sonrası yaşam süreği, ömrü ortalamanın üstüne çıktığında yeni doğumlarla sayı besin alanının kaldırabileceğinden ya da doyurabileceğinden fazla bir sayıya ulaştığında, tür yeterli gıdayı bulamayınca kaos açığa çıkar.

Bu kaosta iç çelişkiler ve çatışmalar doğar. Önce zayıflar ya göç ettirilir ya da ölüme terk edilir. Genç ve dinamik olanlar öncü olarak başka coğrafyalarda keşfe sürgün edilir. Zorunlu savaşlar açığa çıkar. Yeni alan bulunmadıkça tür bu sefer birbirini yemeye başlar. Bu süreç yamyamlık sürecidir. Yamyamlık doğanın işleyişi dışında dengeyi bozmanın doğal sonucudur. Hak Yol düşün inanç süreklerinde doğa ana ve evrensel döngü Hakk deryası. Bu deryada sürek halinde olmak, çarka girmek ve ona mana biçmek boyutuna ise Xızır çarkı demektedir. Hakk deryasında her can bir damla her damla bir deryadır. Xızır çarkı bu deryada doğmak ve doymak eylemine mana biçerek silsileye riayet etmek, damlanın deryaya, deryanın damlaya evrilme süreğinde birbirine yar ve dar olmaktır.

Hakk yasasında kanaat, rıza, şükür. Doğal dengeye, Büyük Ana’ya, Ana Mezin’e ve kurallarına uyum sağlama manaları ve varlıktan konmuş yasalara riayeti esas alan ahlakiliktir. Bir misal ile daha iyi anlaşılabilir. Her canlı kendi dünyasından düşünecek olur ise. Orta Doğu veya Avrupa’da yaşayan bir insan doğduğu coğrafyanın gıdasına göre şekillenir. Ten rengi, beden ve kas sistemi, metabolizması, hastalıkları ve şifası.

Orta Doğu’da yaşayan birisi tahıl yoğunluklu beslenir, dağlı ise et ve hayvansal ürünlerden beslenir. Tropikal bir iklimden avokado yemesi anlamsızdır. Çünkü avokado o coğrafyaya göre şekillenmiş bir meyvedir. Ya da muz yemesi, muzun faydalarından bahsedilmesi bu coğrafyada bir canlı için anlamsızdır. Rıza yasasını çiğnemektir. Çünkü; avokado orada yaşayan canlılığın ihtiyacına göredir.

Hastalığı ve şifası da orada yaşayan canlılığa göredir. Avokado getirmeye çalıştığınızda avokado coğrafyasında yaşayan canlıyı katledersiniz. Ayrıca kendi bedeninize anlamsız yük yüklersiniz. Avokado toplaması için binlerce canlıyı köleleştirir, binlece yeni doğmuş çocuğun ölmesine sebep olursunuz.

Avokado yemek için çok daha fazla çalışmak zorunda kalırsınız. Çünkü daha fazla para vermeniz gerekir. Avokado yemek için gemiler ve uçaklar yakıt harcar, doğa talan edilir. Yakıt çıkarmak için kendi bölgenizde savaş çıkartırsınız. Coğrafyanızda avokado yemek isteyenler kendi türlerini köle gibi çalıştırır. Bu arada avokado yemeyenler avokado yemek için birbiriyle yarışır hırsızlık ve talan başlar.

Artık buğday ve ekmek o kadar cazip değildir. Üretmek anlamlı da değildir çünkü avokado o kadar lezzetli ve besleyicidir ki. Buğday yanında sıfır kalır. Bu seferde avokado ağaçları yetmediği için avokado coğrafyasındaki canlılar göç etmek zorunda kalır. Savaşlar çıkar ve mülteci olurlar.

Köle tüccarları türer, onların elinde binlerce çocuk avokado rüyası ile ölür. Yetmeyen avokadonun yerine şifa niyetine avokado hapları satılmaya başlar. Çünkü kanser yapan buğdaya en iyi çözüm avokado haplarıdır. Bir avokado hapı yutan on kaplan gücüne erişir. Mutluluk veren avokado uyuşturucu hapları geliştirilir. Bir tane atınca tüm dünya avokado mutluluğuna erişir. Üremek için cinsel gücü artıran avokado hapları geliştirilir. Bundan sonra da avokado yiyemedikleri için kanser olan canlılara durmadan hastaneler açılır.

Sonuçta ise herkes kanserdir. Kanser de bir ikrarlaşma biçimi ise o da doğal yasadır. Avokado ağaçlarını yok edip, artık buğday tarlası ekmez isen her taraf çöl olacağı için artık kendi türünü yemeye başlar ve GINAM GINAM diyerek kendi türünü yiyen YAMYAM’a dönüşür her şey. Ektiğin tarlaya şükür olmaz ise, yanından geçene bir avuç verilmez, bir canlı sınırdan beslenmez ise cümle Rızalık bozulur.

Hakk’ın Emri Rızas’ı bozulur ise kendi canına yamyam olur. Xızır naçar olur çark bozulur. Tufan olur cümle katliam olunan canların çığlığı İsrafil’e ayan olur. Sur başlar onulmaz çığlığına. Berzaha düşer can yeniden sırlanıp doğmak için. Ana Mezin’in, doğa ananın sessiz deryalarına, bağrına çekilir. Uzun sessizlikten sonra yeniden paklanmış olarak uruç etmeye başlar. Her yer cenneti ala olmuştur. Sürek yeniden başlamıştır. Unutulması alemin en büyük memelisi balina, alemin en küçük besini ile beslenir. Buna rağmen topluca can feda karaya vurur. Bu minik besini bile tükettirip ölüme sebep olan kimdir. Hakk rızasını çiğneyen kimdir.

İşte aşure rahimden yeniden uruç etmenin saflığının lokmasıdır. Cümle canla rızalaşmanın lokmasıdır. Hak Yol’da cennet mekanlarda gıda vermek için boynunu büküp rızalık ile hasada duran doğanın, doğa ananın memelerinden bereketlenen süt ile harlanan rızkın huzur veren kıvamıdır.

Kansız şükürdür. Şire (süte) gelmenin gayret lokmasıdır. Hakk Yol’da Hakk’ın emri rızası için Xızır hikmeti ile gayrete gelip, hakikat için yola can feda bedel veren Gile’nin (Ana Kadın) düsturu ile Çitler(Beyaz Tülbent) Ocaklar etrafında bir araya gelmiş, huri melekler, gılmanlar ve Yol Pirlerine şükrandır. Yolda Pir Hüseyin donlu olmaktır. Ana Fatma şefaatine nail olmak, Zeynep Ana donunda zulmü anlatmak. Nehakı kuşaktan kuşağa dillendirmektir.

Hak Yol Alevilerde aşure döneminde kurban kesilmeye başlandı bir de. Bu durum kanın bittiği, şükür ve rızanın devran sürdüğü, bir yumurta bile kırmanın yasak olduğu yasımızdan hemen sonra kan dökülmesi Yol erkanınca uygun değildir. İmtina etmek gerekir. Can On iki İmam oruçlarını 12 yılını tamamlandıktan sonra yıl devriyesinde kurban kesebilir. Bu canın kendi lokmasıdır. Her yıl ritüel şeklinde yapmak yasımıza gölge düşürür.

Aşk ile…

Not:  Bu yazı 2017 yılı muharrem ayında yazılmıştır…

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
maltepe escortalanya escortkartal escort manavgat escort
antalya escort
malatya escortelazığ escortizmir escorterzurum escortescort erzurummersin escortporno izlepornoporno izlekonulu pornoanal pornoescort hatayescort sivasmalatya escortescort sivasescort çorumbursa escortdeutsche porno