PAYLAŞ

3- Xizir / Hızır aklı nedir ? Neden günümüzde şahsiyete indirgenip yolun dışına itiliyor ?

Hak Aşkı, Xızır Hikmeti, Pirim Seyit Nesemi’nin Nefesi İle…

Xizir(Hızır): Etimilojik olarak Kürtçe’de Xızr( Saf Düşünce, Saf Ruh), Xweza ( Doğa, Doğal), Zayin( Doğum, Doğmak) manalarını barındırır içinde. İlk gayretten süreklerde ve dil tanımlamalarında da yaklaşık manaları içerir.Bilim aklı içerisinde ise sıfır (0) doğum noktası olarak algılanabilir. Fizik olgusunda Işık, enerji olarak açığa çıkar. Pozitif yorumdan farklı olarak kütlesini yaratan ışık formasyonudur. Fizik ışığı kütlesiz algılama çelişkisi yaşar. Hak Yol dilinde ise ışık kütlenin oluşum ve etkileşim hali olarak zamanı evirir.Karanlığın Rahminde içinden doğurduğu kütlesi olan Rahmandır. Çark-ı Pervaz’ın sebebi olan gayrettir.  Matematik sıfırı bölünemeyen birim olarak algılama formunu aşamazken. Hak Yol Xızır (Hızır) Sıfırı(0) Sıfıra (0) bölme gücüdür. Can varlık deryasının ilk gayreti ise, bu gayret kendini doğurma gücünü kendinden alacaktır. İlk doğum candan canın zuhuru ile başlatır meseli. İlk doğum sıfır ise Sıfır kendi doğumunun müsebbibidir. Hakk ise cümlesinin gayreti. Biyolojik olarak Can doğma eylemi içerisinde gayret eden yerdedir. Ve doğum rastlantısal değil tamamen bir gayret sonucudur. Gayret rastlaşmaları sonuca çevirir. Toplumsal ve sosyolojik formda ise Saf düşüncenin kendini tanımlama gücüdür Xızır(Hızır) Aklı.

Evren/ Hakk Deryası ise, Xızır(Hızır) onun Çark-ı Pervaz etme, dönme, anlam kazanma gücü olarak algılanabilir. Çark etmeye başlama zamanın oluşum evresi olarak algılanabilir. Xızır(Hızır) can manasına erişmiş zaman olarak açığa çıkar. Canın Çark-ı Pervaz olurken semada kendi manasını bulma, birbirinin carına yetişerek varlığı anlamlandırma gücü olarak süreğe girmesi.  Ölümsüzlük bilgisi.

Bu mana ile; Yol( Hakk Deryası), Zaman ( Xızır Çarkı) olarak anlam bulur.

Hak Deryası: Varlığın cümlesinin koşulsuz ikrarlaşması, uyum içerisinde birbirine çark-ı pervaz olması ve doğum kapısına yönelmesi olarak algılanabilir.

Xızır( Hızır) Çarkı: Bu ikrarlaşmada manasına ulaşma, manasını bilme, bu mana ile doğma gayretini gerçekleştirmesi ve zamana anlam katması olarak algılanabilir. Görevini belirlemesi.  Ya da Hakk Deryasında verilmiş görevi anlamlandırması. Hakk Yasasında kusursuz uyumu takip etmesi . Varlığı Hakk Yasasında tutma gayreti.

Örnek olarak Evrende hakim bir noktada cümlesini izlediğinizi düşünün karşınızda muazzam bir kalabalık denizlerin kumlarını andıran fakat herşey uyumlu bir karmaşa yok. Siz parmağınızın ucuyla bir galakside bir gezegene dokunmak istiyor ve yerini azıcık değiştirmek istiyorsunuz. Hafif bir dokunuşla gezegen yörüngesinden kısmen ayrılıyor.  Oda ne herşey bu dokunuştan sonra bir harekete başlıyor yörüngesi değişen gezegene göre kendini konumlandırıyor. Bir anda bir telaş, bir acele tüm galaksi yeni bir harekete başlıyor. Dokunduğunuz galaksideki telaş diğer galaksilere de yansıyor hareket kademeli olarak tüm Evreni etkiliyor. A birde bakıyorsunuz sizde de bir hareket var değişen birşeyler var. Minik dokunuş her yerde değişim yarattı siz dahil. Birde bakıyorsunuz yatağınızdasınız bir rüya ve sosyal yaşamınızda bu dokunuşun anlamını çözmeye çalışıyorsunuz. Evet aynen yaşamda da bir dokunuş etrafınız etkilerken, sizi de değiştiriyor. Ya da şöyle huzursuz bir gününüzdesiniz karar vermekte zorlanıyorsunuz, kavgalrınız var. Sabah yatağınızdan çıkarken bile içinizi bir huzursuluk kaplıyor. Bu durum birşeylerin değişmeye başladığının göstergesidir. Evinizden başlayarak her eşya(Bardağınız, televizyonunuz, çamaşır makineniz) Her canlı( Köpeğiniz, Çiçeğiniz, Çocuğunuz, Eşiniz Arkadaşınız, Aynı toplu taşımada yanınızda ki yabancı) sizden etkilenir. Bu etkileşim sizden başlayarak tüm yaşama ve Evrene yayılır.  İşte Xızır Aklı bu devinim ve değişimi anlamlandırma gücü, iradesidir. Her can diğerinin Xızır’ıdır. Her can diğerinin sebebi olduğu gibi. Xızır Aklı ( Saf Ruh, Masum-u Pak) Her can Hakk Deryasında , Hakk Yasası gereği birbirinin sebebi olmasını anlama gücü ve gayreti olarak, yanındakinin yakınlık ve uzaklık mesafesini ayarlama, anlama, anlama kavuşturma gücüdür. Zamanı doğuran işte bu gayrettir.

Reya Heq / Hak Yol doğal toplum formları tüm inanç süreklerinde Xızır(Hızır) Aklı’nı Ana Kadının, Doğa Anan’nın ölümsüzlük bilgisi olarak, toplumsal yaşamın özgür iletişim hattı, Bilgi hattı olarak manalandırmışlardır. Göbeklitepe, Gılgameş Destanında Uptnapiştim’in duruşu, Mısır da Osiris, Yunan Mitinde Prometheus, Zerdüşte onu dağa çağıran Bezkuvi(Dağ Keçisi Donunda yaşlı bilge), Cebrail’e Hakk’kı anlatan Saf Ruh, İbrahim’e ikrarlaşmayı anlatan İsmail’in itikadı, Musa’da yaşam yolunu, gayreti anlatan Xızır( Hızır), İsa Mesih’te Meryem Ana’nın Evreni titreten sabrı, Muhammed Mustafa’da Ali Nuru, Ana Fatma şefaati Xızır(Hızır) Aklı’nın gerçekleşmeleridir. Xızır(Hızır) Hakk Yasasını koruma gücü ve anlam kazanmış özgür irade, cara yetişme gayretidir. Xızır Aklı olmadan hiçbir Peygamber Hakk Deryasında peygamberlik sıfatına ulaşamaz. Reya Heq / Hakk Yol cümlesini Yol sayar. Yasa kesindir. Değişmez sadece uyum bozulmadan dönüşür. Yasa paylaşım ve Rıza esaslıdır. Bozulma iktidar olma, Nehaklık yapma ile başlar. Burda Nübüvvet silsilesini (Peygamberlik) doğuran, Yol olan Xızır( Hızır) Hakk Yasasını koruma iradesi vesilesi ile Velayet yetkisi ile Nübüvvett’in aktardığı yasanın korunması için Nehaklığa karşı durur. Hakikate yönlendirmeye çalışır. Bunların hiçbirisi başarılamaz ise canlılığın kıyameti açığa çıkar. Evreni ve zamanı doğuran gayret ise onu sonlandıracak ya da dönüştürecek olan da gayrettir.

Bugün saptırılan, Nehakın kendine siper etmeye çalıştığı Muhammed Mustafa Hakk Kelamı Kuranı Zişan, İsa Nebinin gözyaşlarının pınarı İncil, Musa’nın çöllere salındığı hakikat kelamları ve cümle silsilenin Hakk Sözleri Nehaklığa kurban gitmektedir. Sevgi için savaşmak zorundalığı canlara dayatılmıştır. Velayet bu düsturla Xızır(Hızır) hikmeti ile Hakk Yasasına sahip çıkar. Bugün Reya Heq/ Hakk Yolda Velayet sırrını anlamayan cehalet Tarikat aklı ile Xızır(Hızır)ı yolumuzdan namı ile çıkarmak istemektedir. Tüm Dua ve Gulbanglarımızdan Xızır(Hızır) dışarı itilmekte ya da şahsiyete indirgenip zamanda bir hatta sıkıştırılmak istenmektedir. Bunun amacı biat eden, sevgi aramayan, iradesiz Hakk Yasasından habersiz köle toplum yaratma kolaycılığı ve arzusudur. Nehak maaşına tamah eden büyücülük çabasıdır. Farkında olmak dokunmanın ve Hakk Yasasında yerini almanın ışığıdır. Kerbelaya ziyarete götürülen kör faniler Hüseyine layık olamayacağı gibi,  Mekke de lüks otellerde Muhammed Mustafa’nın Hakk Kelamını tamam edeceğini düşünenler aynı günahın talipleridir, Vatikanda kırmızı halılarda yürüyen Papa’ya ikna olanlar İsa Nebi’nin bedenindeki yarıkları anlayamazlar Canlar denizlerde boğulurken, Filistin yanarken ağlama duvarında ki gözyaşları nafiledir. Musa’nın Firavun Nehaklığına karşı direnişini görmeyen kör faniliktir.

Hakk Yola revan olanları, bir karıncaya rızık düşünenleri gayreti ile sırlasın, masumu paklara siper olan Huri Melekleri kudreti ile kuşatsın, Xızır(Hızır) yardımcıları olsun Aşk ile…

 

 

PAYLAŞ

Yorumunuzu yazınız